Jan van Haasteren manglende brikker eller i dit tilfælde 'Jan van Haasteren tabt brik'
Hvis du har købt et nyt puslespil, og der mangler en brik, kan du kontakt JUMBO – læs vores vejledning hertil.
Bemærk venligst, i forklaringen nedenfor antager vi, at du først havde et komplet Jan van Haasteren-puslespil, og at du har mistet en brik, eller at der mangler en brik. Går du glip af en brik, er det altid meget irriterende, dog ved at du ikke bare 'bare' kan printe 1 brik af et puslespil. Det er meget svært at finde på den samme – passende – brik, fordi der kun laves et vist antal puslespil fra én terning. Men det kan altid være, at der mangler en brik (!). Selv vinderne af det hollandske nationale mesterskab gik glip af en brik i 2019, efter at de havde lagt vinderpuslespillet:
Manglende puslespilsbrikker Jan van Haasteren – For puslespil op til 2000 brikker – tag følgende handling:
Hvis du af en eller anden grund har manglende brikker (tabt eller købt via en brugt markedsplads), kan du sende puslespillene op til 2000 brikker til jvhontbraakdestukjes@gmail.com† Inkluder venligst følgende i din e-mail:
- Et skarpt, godt eksponeret skud lige fra oven med cirka 7 stykker på hver side af hullet.
- ingen oversigtsfoto.
- Et foto af nederste venstre hjørne (10×10 stykker).
- Et skarpt billede af hele låget
- Puslespillets nummer (du kan finde dette under Jumbo-logoet på siden af æsken).
- Puslespil lavet før 2014 har en glat tekstur. Gåder efter 2014 har en slags lettelse over puslespillet. Angiv hvilken version du har.
- Dit navn og adresse
NB: Vid, at det er en opgave at finde manglende brikker og udføre alt dette arbejde. Der skal derfor beregnes omkostninger hertil. Dette arbejde udføres af mennesker med handicap, der arbejder på 'Gemiva SVG' gruppe. Det er følgende:
“Der anmodes om et lille bidrag til denne super service. 1,25 € for forsendelsesomkostningerne. 1,00 € for det første stykke og muligvis 0,25 € for hvert efterfølgende stykke op til et maksimum på 10 stykker."
Manglende puslespilsbrikker Jan van Haasteren - For puslespil fra 3000 til 5000 brikker - tag følgende handling:
For puslespil på 3000 eller 5000 brikker kan du e-maile til Gekvanjvh@ziggo.nl, og send alle oplysninger som angivet ovenfor under 'for puslespil op til 2000 brikker'. Anja og Rita (samlere i alt) forsøger så at sørge for, at du får de manglende brikker. Der er ingen garanti for, at disse e-mailadresser eller tjenester vil fortsætte med at eksistere i de kommende år. Det hele er frivilligt arbejde. Tjek selv det, og hvis du ved, at mailadressen er ændret, så send den videre via contact@puzzel-1000-stukjes.nl, så tilpasser jeg den også 🙂
NB: Vid, at det er en opgave at finde manglende brikker og udføre alt dette arbejde. Der skal derfor beregnes omkostninger hertil. Dette arbejde udføres af mennesker med handicap, der arbejder på 'Gemiva SVG' gruppe. Det er følgende:
“Der anmodes om et lille bidrag til denne service. 1,00 € for forsendelsesomkostningerne. 1,00 € for det første stykke og muligvis 0,50 € for hvert efterfølgende stykke op til et maksimum på 10 stykker."
Tilmeld dig Facebook-siden 'Manglende stykker'
Du kan deltage i dette JvH-gruppen på Facebook† Det er der altid. Held og lykke med din ansøgning via Facebook-siden, og ved: det er et kæmpe arbejde at finde en manglende brik til nogen i deres 'arkiv'! For eksempel ser deres Facebook-side sådan ud:
Mere om folkene bag Facebook-gruppen 'Jan van Haasteren mangler brikker'
De personer, der tager sig af dette, arbejder kl Spoorzicht aktivitetscenter, og Spoorzicht Activity Center er en del af Gemisa-SVG. AC Spoorzicht tilbyder meningsfulde aktiviteter i dagtimerne til mennesker med psykiske, fysiske og/eller flere handicap. For eksempel har de en sæbefabrik & et bageri og siden 2018 også JvH Missing Pieces afdelingen. Dette var en idé fra en af supervisorerne i denne gruppe, og hun var selv entusiastisk fan af at lave Jan van Haasteren-puslespil. De har skabe fulde af Jan van Haasteren-puslespil der, allerede mere end 1000 puslespil. De ligger i Dordrecht. At lede efter en manglende puslespilsbrik er derfor blevet en del af dagaktiviteterne. Sander Hoogendoorns radioudsendelse var endda opmærksom på arbejdsgruppen 'Jan van Haasteren mangler puslespilsbrikker'. Du kan lytte til fragmentet igen her:
Hvis du vil bidrage til dette projekt til meningsfulde aktiviteter i dagtimerne OG straks hjælpe folk, der mangler en eftertragtet puslespilsbrik, kan du også aflevere dit ufuldstændige puslespil kl. René van der Zwet fra Puzzlingworld ved Zuideinde 1 C i Roelofarendsveen.
Hvordan fungerer folkene i Jan van Haasterens manglende brikker?
Personernes aktiviteter for dagtimerne er klassificeret pr. person. Når der kommer et ufuldstændigt puslespil, deltager flere personer med hver deres opgaver. En person sorterer stykkerne efter farve, en anden sorterer efter form, og en anden sørger for, at stykkerne er pænt anbragt på en bakke med en gummimåtte ovenpå, så stykkerne ikke bevæger sig. Og endnu en laver puslespil og endnu en leder efter de ønskede puslespilsbrikker. Når et puslespil er sat helt sammen, går det tilbage i kassen i dele, så det ikke skal laves igen senere, hvis en anden person også kommer med en anmodning om en manglende puslespilsbrik fra det samme puslespil.
Hvordan fungerer det, når der kommer en anmodning om en manglende brik?
Folk sender et billede via e-mail af deres ufuldstændige puslespil, der tydeligt viser, hvilken brik der mangler. Hvis dette puslespil findes i 1 af skabene, kan medarbejderne i dagaktiviteterne lede efter puslespilsbrikken i den relevante boks, hvori - hvis alt går vel - puslespillet allerede er lagt. En medarbejder i dagtimerne tager herefter et billede af brikken, som så først sendes til den, der har mistet brikken, til kontrol. Hvis det er det rigtige stykke, sendes det for 1 euro. At lægge puslespillene og finde en manglende brik giver et stort løft til medarbejderne i dagplejen. Dette er fantastisk for alle at bidrage til og også at indsende puslespil her, hvis du vil slippe for det.
JvH mangler brikker – Vil du se det igen i en video?
Har du købt et nyt Jan van Haasteren-puslespil? Og så: Min Jan van Haasteren puslespilsbrik mangler!
I dette tilfælde taler vi om et 'ufuldstændigt' puslespil, og du kan kontakte JUMBO. Det er selvfølgelig muligt, at du har købt et helt nyt puslespil, og du skal lave det, og så viser det sig, at dit Jan van Haasteren-puslespil mangler en brik. Det sker ikke tit, men en gang imellem kan det ske, at et helt nyt puslespil mangler en brik. På forhånd: JUMBO sætter en garantiperiode på 2 år på alle sine produkter – datoen på kvitteringen er ledende. Hvis du mangler et stykke, og du stadig er inden for garantiperioden, kan du fortsætte til teksten nedenfor og trin-for-trin planen nedenfor. Falder du uden for 2 års garantiperiode, kan Jumbo desværre ikke gøre noget for dig. De 2 år virker ret lange for mig.
Her kan der opstå to situationer, nemlig:
- Du har købt et nyt puslespil, og du har kvitteringen
- Du har købt et nyt puslespil, og du har IKKE kvitteringen
Forklaring af situation 1. Du har købt et nyt puslespil, og du har kvitteringen
I så fald er Jumbo meget fleksibel – og følg så trin-for-trin-planen nedenfor (og jeg tog puslespil 'Stormen' af Jan van Haasteren, nummer 19001):
– Gå til JUMBO .-webstedet til denne side
– Til det første spørgsmål: 'Hvem er spørgsmålet tiltænkt?' vælg 'Kundeservice' (eksempel: se billedet nedenfor)
– Til det andet spørgsmål: 'Hvad handler dit spørgsmål om?' vælg 'manglende puslespil' (eksempel: se billedet nedenfor)
– Udfyld så fuldstændigt som muligt i formularen under 'Produktdetaljer'. (eksempel: se billedet nedenfor)
Du har et par specifikke felter, du skal udfylde her. Det viser jeg med eksemplet med puslespillet 'Stormen'.
* Felt 'Varenummer', her er en forklaring "Du kan finde varenummeret, som består af 5 cifre, på siden af æsken"† Dette er nummeret på puslespillet, og i tilfælde af puslespillet 'Stormen' vil du se det skrevet sådan her på siden af æsken:
* Felt 'Artikelnavn': Indtast navnet på puslespillet her, i dette tilfælde 'Jan van Haasteren 'Stormen' puslespil 1000 brikker'
* Felt 'Kategori': vælg 'Puslespil'
* Felt 'Batch-kode', her er en forklaring “Batchkoden kan findes på indersiden af låget på etiketten. Det ser sådan ud: 19172_V01_B_LID_01-06-2019".
Jeg havde faktisk aldrig selv set denne kode, men du kan faktisk finde den på indersiden af æsken, i tilfælde af puslespillet 'The Storm':
I dette tilfælde er det koden: 19001_V01_box-lid_01-01-2014 (eksempel: se billedet nedenfor)
– Udfyld så fuldstændigt som muligt i formularen under 'Kontaktoplysninger'.
– Ved 'Vælg fil' vælger du en kopi af købsbeviset
For eksempel vil formularen se sådan ud (eller se det færdige eksempel BIG):
Forklaring af situation 2. Du har købt et nyt puslespil, og du har IKKE kvitteringen
Hvis du ikke længere har din kvittering, kan JUMBO ikke sende dig et nyt produkt eller manglende puslespil 'gratis'. I dette tilfælde vil du modtage en oversigt over omkostningerne fra JUMBO, hvis du ENTEN ønsker et nyt puslespil ELLER ønsker at modtage en manglende brik. Så må du selv tage stilling til, om du vil betale for dette.
Leder du efter puslespillet 'Jan van Haasteren The Missing Piece'?
Dette puslespil på 1000 brikker blev annonceret eller 'afsløret' søndag den 11. april kl. 16.00 og vil være til salg fra den 17. april. Dette puslespil er en hyldest til folkene bag organisationen 'Jan van Haasteren mangler brikker'. Hvilken smuk og speciel gestus fra kunstneren Jan van Haasteren! Se også reaktionen på Facebook af 'JvH Missing Pieces':
Vil du læse mere om dette puslespil? Se derefter puslespilssiden til 'Jan van Haasteren Det forsvundne stykke«.